Menu

5-ta Edycja D&D i Sword Coast Legends NEXT

« Poprzednia
Następna »

Sword Coast Legends Next

Wodzirejem pomysłu, a zarazem twórcą projektu SCLN (skrót nawiązuje do roboczej nazwy Dungeons & Dragons 5th Edition: D&D Next) jest gracz Mad Hatter. Pierwsze screeny z jego modyfikacji ukazywały dowcipnie wyedytowany tekst oficjalnej kampanii. Następnie podzielił się on planami dostosowania balansu rozgrywki oraz rozpoczął na forum Sword Coast Legends otwartą dyskusję w celu sprecyzowania czekajacych go zadań. Szybko bowiem zauważył, że mimo pewnej komplikacji systemu, edycja wszelkich wartości jest banalnie prosta.

Kolejne kamienie milowe zostały poczynione wręcz błyskawicznie, a to dzięki pomocy niejakiego Prodigy, który jako pierwszy odnalazł sposób na podstawienie w miejsce mapy Wybrzeża Mieczy... własnego pliku graficznego. Nie było to zadanie proste, ale obecnie dzięki jego instrukcjom może to zrobić każdy.

Prodigy już wkrótce po tym zajął się próbami dokładnego przeniesienia klas postaci 5-tej Edycji D&D do Sword Coast Legends. Co ciekawe, w międzyczasie doszedł do wniosku, że gra działa całkiem dobrze i bez nich, którego to zdania pozostaje do dziś. Niemniej jednak projekt SCLN zakłada pełne odzwierciedlenie mechaniki oraz najlepiej stu-procentowe przeniesienie statystyk, a widząc że SCL naprawdę opiera się na systemie D20 (gra naprawdę rzuca kostkami!), potrzeba było jedynie zająć się modyfikacją istniejących zmiennych i wartości.

Bardzo szybko efekty pracy Prodigy przekroczyły oczekiwania. Na kolejnych screenach widać już było, że udało mu się nie tylko zmieniać wartości obrażeń i nazwy zdolności, ale nawet je usuwać oraz dodawać. Dzięki temu wzorem Podręcznika Gracza pozbył się on "rang" zdolności (stopniowań w rodzaju Kula Ognista I, Kula Ognista II), zmodyfikował czary i gotów jest do dodania nowych. W tym momencie ukończył już zresztą pracę nad klasą Czarodzieja i Wojownika, a w wersji modyfikacji klas v0.3 kończy już także Kapłana. Mamy też w tym swój skromny udział - niżej podpisany zasugerował prosty system opóźnień dla czarów czarodzieja, a pomysł ten, poparty przez graczy, został już uwieczniony w plikach Moda.

W międzyczasie do Mad Hattera i Prodigy dołączył kolejny moder - Zapgun, reprezentowany na anglojęzycznym forum charakterystycznym awatarkiem rudobrodego krasnoluda. Co więcej, nie jest to jakiś tam sobie moder, a prawdziwy specjalista prowadzący na Wyspach uniwersyteckie kursy Unity3D. Zajął się on Modem oblokowującym w Narzędziach Mistrza Podziemi mnóstwo ukrytych potworów, w tym wiele takich, które można byłoby spotkać jedynie w kampanii lub jako bossy na dnach lochów (Beholder!).

Mnie osobiście przypadł do gustu zwłaszcza nieumarły czarodziej, używający czaru "Odbicie lustrzane" ("Mirror Image"). Walka z nim jest w moim subiektywnym odczuciu wiele bardziej "w duchu D&D" niż z czarownikami używającymi tego samego zaklęcia w Baldur's Gate! Emocji dodaje SCL'owa dynamika. Warto to zobaczyć, a zobaczycie go na pewno, gdyż pochodzi oczywiście z oficjalnej kampanii.

Przez cały ten czas Mad Hatter nie próżnował. Korzystając z wiedzy dwóch pozostałych moderów usprawniał swój Mod balansujący rozgrywkę wg. wytycznych z Podręczników D&D. Lista jego modyfikacji już jest naprawdę długa, od zmian w przedmiotach i w sposobie ich zdobywania (trudniej o te magiczne, całkowite pozbycie się obniżania opóźnień, modyfikacje sprzedawców itd.), przez ograniczenia stabilizacji rannych, tła postaci jak z podręczników, po całkowite zmiany w progresjach, podręcznikowe wartości doświadczenia za potwory, punkty życia zgodne z podręcznikami oraz zupełna przebudowa aspektu zdobywania umiejętności poszczególnych klas.

A teraz najlepsze - wszystkie powyższe modyfikacje są ze sobą kompatybilne i dostępne w jednej paczce jako Mod SCLN.

« Poprzednia
Następna »

Skomentuj

Powrót na górę

Nasze Portale